Lördag kväll

Lördag kväll, jag sitter här vid datorn och jobbar och min sambo sitter nere och tittar på fotboll, jag skulle ju också ha sett matchen, nu har halva redan gått, Sverige ligger under. Det är så lätt att fastna framför datorn, jag är expert på det.
Det har varit otroligt mycket jobb den sista tiden, inte för att det är direkt rusning i butiken men det är ju massa, massa annat jobb också med en butik. Saken är den att jag tycker precis ALLT jobb, även pappersarbeten, bokföring, städning, ja allt, (ok, fakturorna är väl kanske inte så roliga att betala). Det jobbiga är att tiden inte räcker till, Varför är det bara 24 timmar på ett dygn? Jag ÄLSKAR verkligen mitt jobb, alla trevliga kunder förgyller dagen. Ni ska veta att ni betyder så mycket för mig. Tycker det är hur mysigt som helst med kunder som är inne i butiken i flera timmar, provar allt i butiken, lämnar paggen till mig i en stor hög, pratar, skrattar...... det är ju så det ska vara.  Det är mitt jobb och jag stor trivs. Jag älskar att hjälpa folk, visa, tipsa. Vissa kanske uppfattar mig som lite tyst och kanske tom. lite nonchalant ibland? Så är det absolut INTE. Grejen är den att jag vill att kunden ska känna sig bekväm i butiken, se sig om, känna på plaggen, prova, hitta sina favoriter bland plaggen, sedan kan jag säga vad jag tycker, visa och tipsa. Jag kan INTE spela en annan människa och packa på någon kund något bara för att de ska shoppa, det går inte. Det är inte jag. En annan sak är när det kommer in nya plagg, jag hinner oftast inte prova plaggen på flera dagar, veckor, ibland inte alls. Då är det underbart att ha er kunder som visar mig, mer än gärna hur plaggen sitter på. Måste berätta om en härlig kund som var inne och provade en klänning i flera timmar, bestämde sig för denna men på vägen ut såg hon en anna som hon bara måste prova. Det enda med den klänningen var att hon ej fick upp dragkedjan själv, den satt otroligt dumt och tror inte någon lyckas dra upp den själv. Hur som helst så var hon singel så det var lite svårt med att få hjälp med denna dragkedja. Hon bestämde sig trots detta för denna klänning och tänkte att arbetskollegorna kan ju alltid hjälpa till, ta en kofta över klänningen till jobbet så får hon hjälp av dem där. Ok, det funkar tänkte jag med.
Sedan ringer kunden till mig i butiken på Måndag och ber om att få lämna tillbaka klänningen, klänningen har en hake längs uppe vid dragkedjan som måste hakas i för att hålla den uppe. Hur ska jag få av mig klänningen när jag kommer hem tänkte hon, kommer hem, svettig ifrån krogen, vill klä av sig, ta en dusch, men får inte av sig klänningen, får gå över till grannen och be om hjälp, det går inte. Vi skrattade länge båda två. Ingen av oss hade tänkt på detta, det enda problemet för oss var hur klänningen skulle kunna fås på inte hur den skulle kunna fås av.

Nej nu ska jag ner och se sista minuterna i matchen.
God natt

Kommentarer
Postat av: Linnssans.blogg,se

jag tycker det är både bra och modigt av dig att öppna en sådan speciell butik i borlänge centrum! det är verkligen uppfriskande för shoppingen i dalarna och det ger oss som annars bara åker till falun för att shoppa en anledning till att besöka borlänge! bra jobbat tjejen! hoppas det går bra för dig i framtiden! du ger verkligen borlänge ett ansiktslyft!

2007-11-21 @ 11:34:42
URL: http://linnssans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0