Jag blir så j-la TRÖTT

På mig själv ibland.
Det är inte alltid så lätt att vara själv butiksägare. Det är inte så att jag tycker det minsta synd om mig själv, tvärtom, jag är en riktig arbetsmyra och jag VILL kämpa för att nå fram till målet.
Ärligt talat så tror jag kanske t.o.m att det kanske är bra att göra fel några gånger eller rättare sagt man MÅSTE göra fel några gånger för att veta hur man ska göra rätt. Lika roligt är det ju förstäss inte ju det tillfället man GÖR fel. Får ångest, grubblar, skulle ha gjort så, varför gjorde jag inte så................

Denna gång gäller det annonserna jag gjorde till Pralin och Nolltvå, det ingår ju att de gör själva annonsen till en när man skall annonsera, jag har aldrig känt mig nöjd med dessa annonser,
jag har aldrig fått fram det jag vill med annonsen och det är ju kanske inte så konstigt,
ingen som jobbar på tidningen med annonser har ju ens varit in i min butik,
hur ska de få fram min känsla och mitt budskap?
Därför bestämde jag mig att göra alla mina annonser själv istället.

Har ingen erfarenhet av detta, kan inte varken Photoshop eller InDesign särskillt bra.
Envis som jag är så lyckades jag få ihop en hyfsat bra annons ändå.

Nolltvå kom igår, kollade annonsen och en sten släppte, kände mig väldigt nöjd med den, den bästa annonsen jag haft tycker både jag och min sambo Martin (sedan så vet jag ju såklart inte om han säger så bara för att inte såra mig, men det hoppas jag inte).
Ännu roligare känns det ju när man vet att man gjort den själv, jag har kämpat med den och nu känns det som jag nått ett av mina mål, fått till en bra annonsgrund.

Pralin kom imorse, mamma ringde, har du öppet till 18.00 på lördagar??
Va? 11-18 på lördagar, jag?
NEEJ, där kom det, stenen kom blixsnabbt tillbaka, f-n, grubbla, varför, skulle ha bett någon annan tittat igenom den INNAN jag skickade iväg den.
Varför är jag SJÄLV med allt, inte lika roligt längre............
Jag kan inte släppa det, jag vet att det är en småsak, men VARFÖR, varför måste det bli dåligt först en gång för att sedan (förhoppningsvis) bli bra?
Var jag inte värd att det skulle bli bra på en gång? hur kunde jag skriva fel?
Det är ju jag själv som har gjort den, har jag öppet till 18 på lördagar? NEJ och inte tänkte jag börja ha det heller, inte vad jag vet iallafall.
Självklart kommer jag fortsätta göra annonserna själ men jag ska nog be min kära mor titta igenom den INNAN jag skickar iväg den nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0